Frumosul din lucruri (Musées d’Extrême-Orient de Bruxelles )

În general, lucrurile în sine (cu excepția celor care au o valoare strict sentimentală) nu au, pentru mine vreo importanță, de aceea nu mi-am dorit niciodată un anumit lucru, nici măcar o casă ”pe pământ” , cum spun unii, de parcă la bloc ai sta mereu suspendat și poate că așa și este.

Lucrurile frumoase însă au atingere cu veșnicia și de aceea e plăcut să le privești.  Din când în când , ar trebui să ne facem timp să le privim măcar pe net, dacă nu se poate, mereu, în realitate. Pentru un singur tablou cred că merită să faci 2000 km! Pentru atmosfera din preajma lucrurilor frumoase. Când ne alegem vacanțele, ar trebui să ne păstrăm în preajma Frumosului: natură, artă, care să se înscrie în categoria Frumosului; e doar o opinie, a mea.

Mai jos, imagini din Pavilonul japonez, Bruxelles

În vitralii, samuraii se luptă, veșnic, veșnic înving cavalerește.

Samuraiul cel frumos se situează veșnic deasupra dușmanilor săi, în planul pictural al vitraliilor.

Afară, basoreliefuri cu animale mitologice, minunatul și puternicul Dragon, aducător de fericire și noroc, Păzitor al Pragului.

Pavilonul chinezesc este mai spectaculos, dar și mai cosmopolit. E o clădire care s-a vrut restaurant , dar nu a fost asta nicio o singură zi. A rămas un cumul de Art Nouveau și chinezării, unele rizibile, altele chiar reușite.

Sala de bal, să o numim așa, e plină de oglinzi și efectul de punere în abis e extraordinar, așa cum l-am văzut și la casa Horta.

Plafoanele pictate, întreg ansamblul degajă un miros de lemn de esențe rare, ca Peleșul regal.

De pe geam, se vede chioșcul , ca o bijuterie.

Din păcate, florile sunt artificiale! Scările somptuoase, din marmură colorată; feroneria este ea însăși operă de artă.

Pavilionul e plin cu ceramică și porțelan chinezesc, speciale fiind formele zoomorfe.

În jur, grădina este plină cu varii specii de copaci orientali, o grădină paradisiacă.

Nu-mi plac bibelourile, dar acesta mi-a amintit de iepurele de la Nuremberg, al lui Durer…

Holul mare si pereții, candelabrele și lustrele, vitraliile sunt în stilul epocii, Art Nouveau, evident.

Musées d’Extrême-Orient de Bruxelles ; foto: Agachi

5 răspunsuri la „Frumosul din lucruri (Musées d’Extrême-Orient de Bruxelles )

  1. Tu ne arati niste frumuseti de care nu o sa avem parte niciodata.
    Poate pentru 2-3 min sa le privim fiecare coltisor si atat…
    Daca am o problema in momentul de fata este ca bugetul meu este limitat, desi am gasit o oferta care se incadreaza in bani pe ImobiliareBiz, la 49000 Euro. 2 camere, niciodata in viata mea nu o sa imi permit VILA DANTE. Asta ma supara pe mine, romanul de azi, care face credit pt casa la peste 30 de ani si altii primesc totul de-a gata!

  2. Pingback: Vînez uneori iepurașul albastru « Dumitru Agachi’s Weblog·

  3. Aceeasi problema financiara o avem si noi, te rog sa ne crezi! Suport jena de a ma imprumuta de la rude si parinti! Tocmai de asta as dori ca, macar copiii nostri sa nu mai treaca prin ce am trecut noi: am asteptat o viatza intreaga sa se schimbe ceva. Daca nu se poate, atunci ne punem pe drum (uri)!

  4. Pingback: Art Nouveau excesiv – Pavilionul Chinezesc din Bruxelles « Dumitru Agachi’s Weblog·

Lasă un răspuns

