La Bruxelles de Paști (I)

Bruxelezii au pus nisip în jurul arborilor ornamentali de pe trotuare, astfel, cânii pot acolo să-ți facă liniștiți nevoile.

Ieșind cu Lapi, nu am mai avut senzația acută că Big Brother de la Poșta Botoșani mă privește scrutător, să vadă dacă nu cumva câinele meu traversează pe trotuarul dinspre Poștă, nici nu am mai simțit în ceafă respirația urâtă a pensionarului de la I, cu vocea aceea dogită care îmi strigă de la balcon: ”cucoanî, ia-ți javra di aișia!”

Pe la 10, după ce cățelușii mignoni ai bruxelezilor fac de toate la copăcei, vine cineva și strânge. Că de asta dau bani oamenii pentru curățenie. Eu sunt, oricum, obișnuită cu metoda ”strâng mizeria”, problema e că aici nu sunt cosuri de gunoi pe trotuare și o strângi degeaba: nu ai unde să o arunci! HM!

(risipă de magnolii pe strada Andrei)

Până la urmă, un câine mai puțin dăscălit (nu fă aici, nu fă acolo!), e un câine (mai) relaxat!

(fotografii: Andra)

8 răspunsuri la „La Bruxelles de Paști (I)

  1. O alta lume , mai civilizata. Noi nu vom cunoaste niciodata asa ceva, pana la sfarsitul lumii.

  2. te contrazic ca vine cineva si strange aici in Bruxelles. Sau cel putin, nu am vazut asta de cand sunt in oras. In ce cartier ai vazut asta?
    In cartierul meu, isi strange fiecare stapan. Ii vezi cu punguta.
    Ba mai mult, un coleg de munca m-a avertizat: daca vad ca un caine face si stapanul nu strange, sa il atentionez, sau mai mult, sa iau cu ziarul si i-l duc la usa cadou inapoi stapanului – e al lui, si l-a uitat si sa nu regrete mai tarziu.

    Ce sunt, aici, in aproape toate parcurile: locuri amenajate pt caini. Langa ele, sunt cosuri cu saci de punga/hartie pt strans dupa, si cos pt gunoi. Si afise mari, in care li se atrage atentia cainilor sa isi educe stapanul. Ba chiar o sa fac o poza, sa vezi la ce ma refer. Si aici e o problema rahatii de caine, dar una la scara mult mai mica decat in Bucuresti, dar tinand ca e un oras destul de curat (ignoram centrul plin de turisti) – se vede ca o problema.

    Ce e in plus fata de Romania, (compar cu bucurestiul, ca din Moldova am plecat de multi ani, iar in copilarie nu imi aduc aminte de vecini cu caini la bloc, si doar la curte, dar nu se compara asta), deci aici este multa ingaduinta cu ciinii. Adica in Bruxelles sunt acceptati in mijloace de transport, in tren, bus, metrou, de ‘lesa’ sau in sacosa/in carut special de transport; ii vezi si in centrele de cumparaturi (nu am vazut in Cora, dar cred ca la sectiunea alimente nu se intra), nimeni nu zice nimic, sunt toti bine ingrijiti! nu vezi caini obezi, nu am vazut caini costelivi, nu am vazut caini tremurand de frica, si nici caini cu privire terorizanta. Lucru care zice f. mult despre Bruxelles, si oamenii de aici.

    A, inca nu m-am amestecat in cartierele lor rau famate.

    P.S. iar nisipul/scoarta de copac/pietrisul puse la baza copacului nu are treaba cu cainii. Asta nu permite sa creasca iarba/ bruieni haotic, si devine mai simplu de intretinut de oficialitati. Iar nisipul/pietrisul lasa apa sa treaca si sa se scurga.

Lasă un răspuns

