Atingeri

Un lucru minor m-a uimit când am călătorit în Franța: francezii, oricât ar fi de ostili unii altora (să zicem colegii de serviciu, care se mai supără între ei, așa e firesc…) în fiecare dimineață, când se întâlnesc, se sărută ușor, atingându-și obrajii, urându-și o zi bună.

Eu, na, ca o româncă adevărată, le-am întins mâna și am salutat rece, AȘA CUM SUNTEM NOI ÎNVĂȚAȚI! Prietena mea franțuzoaică m-a dojenit cu finețe și mi-a spus că nu e politicos să nu-i sărut pe absolut toți colegii și prietenii pe care ea mi i-a prezentat. Așa că, urmând recomandările ei amicale, dar ferme, am început să mă comport și eu NORMAL, bisous, zâmbet, urare…

Cât de firești sunt atingerile și câtă nevoie e de ele…

Indiferent câte forme vor lua, atingerile vorbesc despre vârsta frumoasă a copilăriei, lipsită de conformisme și frustrări inutile.

De la primele atingeri, materne, până la ultima sărutare, trecem prin viață încercând să ne atingem, dintr-un frumos complex al ocrotirii, al peșterii, al pântecului matern.

Atingerea Celuilalt ne proiectează într-un spațiu-timp securizant, ne îmblânzește, ne fortifică.

Cei care iubesc animalele, de pildă, nu-și pot reprima dorința de a le mângâia, descărcându-se, astfel, de problemele lor, impregnându-se de iubire.

Astăzi cumpăram ceva de la un magazin alimentar . În fața mea, doi bărbați destul de neciopliți fuseseră trimiși de cineva probabil să cumpere mâncare pentru câine. Unul din ei s-a oprit la un pachet din acela cu mâncare solidă mai scump. Celălalt l-a bruscat, l-a tras violent de mână, și, printre două înjurături, l-a convins că animalul respectiv nu merită atâția bani.

Ce anume e în capul mamelor care-și cresc copiii cu fraza ”Vezi că te papă cățelul!”?? Despre ce vorbim?

E primăvară, e frig, mesaje depresive peste tot, guvernanți zăpăciți, nu mai stă nimeni să se salute cu un bisou, nici măcar cu un surâs!


(imagini source: Mihaela Paraschivu -Îți mulțumesc, dragă Mihaela!)

16 răspunsuri la „Atingeri

  1. Ca se saruta pe obraji in fiecare dimineata mi se pare (un pic) exagerat…sa zicem cind se vad pentru prima data, si nici atunci nu vad de ce ar fi nepoliticos daca nu te pupi…Exista coduri si coduri de politete. O fi o atmosfera speciala acolo unde ai fost…Aici, unde lucru eu, ne spunem „Bonjour”, cu un suris (citeodata exagerat si…poate un pic fals), dar de pupat, mai putin. Si e foarte bien asa. Recunosc insa foarte bine in prietena ta atitudinea tipic frantuzeasca „Noi stim tot, sintem cei civilizati, voi sinteti mai salbaticuti, asa de felul vostru, asa ca faceti bine si luati exemplu”. Am cunoscut aici citiva frantzuji, sincer, nu prea mi-au placut. Ii gasesc destul de reci,foarte infatuati insa in esenta superficiali. Vorba lui Tzutea: americanul se crede buricul pamintului, englezul la fel, neamtul la fel, da’ frantuzu’ se crede doua burice ale pamintului. Sint insa foarte buni oratori si iuti de spirit. Asta da. E o placere sa-i auzi conversind, dind replici cu o viteza si o finete greu de egalat. Dar de aici a da lectii in toate celea…ma abtin.

  2. atingerile. nu ştiu… am momente când nu vreau să mă atingă nimeni. şi sunt foarte greu de ulţumit. în altă ordine de idei, îmi plac combinaţiile pe care le faceţi. imagini-cuvinte. un fel de artă.

  3. Stefana, vezi? Gandesti ca o romanca veritabila! Asta nu e rau, e doar o evidentza. La ei, la Rouen, intr-un mediu universitar CHIAR ASA ESTE! Se pupa veseli dimineatza , de fapt, isi intind obrajii in sarutul acela frantuzesc, fara, neaparat sa se tzoncane asa cum facem noi cand ne revedem cu cei dragi… In fine. Frantuzoaica mea nu avea nimic rau in ea, nu a fost superioara. Doar mi-a explicat. Mai pune ca eu m-am dus (la vremea aceea eram mai tanara!!!) machiata usor si cu 2 bijuterii pe mine (eu nu port aur…)…si ele nu erau machiate, nu aveau bijouuri…ERAU FIRESTI. La inceput mi s-au parut urate, apoi firesti, asta e…
    Deviez, dar acum cred ca ele erau cele normale, nu eu! 🙂
    Si…nu am nimic cu nicio natie! Nici cu a mea nu as avea ceva, dar prea e multa barfa, ciorovaiala, lipsa de suflet, de cultura, de …civilizatie! Si daca incerci ceva, esti repede stigmatizat. Asa e neamul nostru! Cum spunea Cioran? Cultura minora???

  4. CT, na, ce sa zic? eu sunt convinsa ca aceste coduri IMBLANZESC! Poate ca nu vrei sa fii imblanzit!! 🙂
    MS!

  5. Unele „atingeri” pictate sunt cu totul speciale, supraumane şi foarte umane în acelaşi timp, cum e căldura acelei capre-mamă…

  6. Poti sa porti bijuterii si sa fii firesc, depinde ce si cum porti…Cum poti sa fii roman SI civilizat, fara sa-ti fie rusine ca esti roman si fara a avea mereu de invatat de la altii. Acolo unde mergem trebuie sa ducem si noi ceva, din ce e al nostru, cu incredere ca avem ce arata si transmite, si sa fim in acelasi timp dechisi diferentelor. Deschisi, nu supusi. Pe de alta parte, comunismul a distrus cam tot ce mai era de bun simt la roman, si asta este o evidenta. Cit despre faptul ca gindesc ca o romanca veritabila, ma intreb ce insemana acum roman veritabil? Asta m-ar ajuta sa ma definesc si eu pe mine, ca tot incerc de citiva ani si nu reusesc…In alta ordine de idei, imaginile pe care le publici sint o bucurie spiritului uneori prea incarcat. Efortul tau de a face frumosul accesibil este de admirat. Multumesc!

  7. Draga Stef, m-ar intrista sa ma vezi chiar supusa!!! Romanca veritabila e de bine…
    🙂

  8. Pingback: De 8 Martie « Ioan Usca·

  9. De 8 martie vai uram o primavara frumoasa, cu soare, fericire si toata dragostea noastra prinsa intr-un frumos buchet de ghiocei ce vestesc venirea unei noi primaveri! 😉

  10. Mare placere sa trec pe aici, si pe mine m-a cucerit imagistica;

    Iar postul ma duce cu gandul la Mesa catolica, in cadrul careia, la indemnul preotului, fiecare strange mana celor care se afla in proximitatea lui, chiar daca respectivul e un necunoscut;

    Lasand la o parte paranteza, e minunat atunci cand oamenii isi arata si prin gesturi bucuria de a fi impreuna, ori de a fi parte la un eveniment aparte…

    Sa aveti o zi placuta!

Lasă un răspuns

