Thánatos – ploaie de stele

perseides-2004-2
Moto: ”La nunta mea/ A căzut o stea…” (Miorița, baladă populară)
Nu știu dacă ploaia de stele mă face să mă gândesc la TRECERE sau cele câteva TRECERI care s-au adunat în mine anul trecut și anul acesta, dar e un SUBIECT…unul dintre cele mai importante! poate chiar cel mai important, din moment ce toată literatura omenirii pleacă de la el sau trece prin el…
Voi începe prin a trimite la TRECERILE MELE! Apoi voi face câteva remarci în legătură cu ideea morții la câțiva scriitori preferați!
Legile trecerii sunt legile DURERII. Ori, durerea in sine e pură. Unii se roagă, alții se revoltă… Uneori cauți semne, semnele nu sunt ce par… EA vine ca un fur, câmpiile ei sunt imense. O primești pe nepregătite mereu! Ai vrea să iei totul de la capăt. Din păcate, un Prag uriaș între noi și ei se instituie. Până la urmă o iei de braț și-ți mesteci frustrările. Filosofezi subțire și ți se pare că ai depășit-o. Ți se pare doar! depresii fără număr dau târcoale în crugul anului! Te legi de anotimpuri, de ploaia de stele. Înfrânt și umilit îți spui: cu timpul totul trece
Moartea e un cub negru. Pe fiecare latură e o ferestră către noi înșine. Întreaga viață o privim fără a îndrăzni să o deschidem.
Ceva asemănător am găsit și la EXERGY, la finalul postării sale despre imaginea morții în artă. Citez un fragment care mi-a plăcut în mod special: ”Azrael reprezinta ingerul mortii in lumea islamica, desi numele lui nu e specificat in mod clar in nici unul din versetele Koranului.
Nimeni nu-i rosteste numele, dar se spune ca are aripile, parul si ochii de culoare violet.
Azrael apare si in spatiul iudeo-crestin. Citind scrierile kabbalistice ale lui Abraham Ben Samuel Abulafia aflam ca Ingerul Mortii este unul si acelasi cu Ingerul Vietii, si ca, in clipa mortii, el apare infasurat in voaluri de nuante purpurii, mov si indigo.
Abul-afia spune ca in clipa despartirii sufletului de trup „timpul se goleste de timp”, amurgul si rasaritul se suprapun, lucrurile profane devin egale cu cele sfinte, durerea si placerea se contopesc…”
ulian_copac-in-asfintit
(Vasile Doru Ulian, Copac în asfințit)
DEDIC ACEASTĂ POSTARE MEMORIEI MAMEI MELE, MARIA, MEMORIEI PROFESORULUI MEU, DUMITRU IRIMIA.
Idee sprijinită de colaboratorii mei: Dumitru Agachi (vezi și AICI, AICI, AICI) și Exergy.

2 răspunsuri la „Thánatos – ploaie de stele

  1. Am intrat de doua ori, pentru a putea citi sau reciti si posturile date in linkuri.
    Acum imi dau seama ca ai intors subiectul pe toate fetele … o adevarata „Cronica a Mortii” la tine pe blog …

  2. Da, X, mi-a fost lasat s-o vad in toata splendoarea si maretia ei! Am asistat si cainele si pe mama PANA LA FINAL… nu vorbesc din carti! te sarut! Ms pentru vizita!

Lasă un răspuns

