Crisalida

Ziua de mâine e specială pentru mine;  pentru prima dată, mama nu mai e să-mi facă urări, să-i simt buzele serafice,  sarutându-mă, îmbrăţişarea blândă, nezgomotoasă…

Tocmai am visat-o şi sunt sigură că, de ACOLO, imi trimite acelaşi surâs, aceeaşi privire albastră şi deschisă, cu aceleaşi gesturi aproape ritualice.  Cât timp am stat acasă, preziua naşterii mele era, cronometric,  invariabilă…  Şuşoteli cu tata, discreţie, faţa lor senină, care fremăta la ideea că mi-au pregătit un cadou… De regulă era ceva modest, cum modestă şi cuminte a fost toată viaţa lor. O pijămaluţă, o bluziţă, nimic preţios, un parfum de care se pricepeau şi de care găseau, apoi flori. Dimineaţa lui 18 auzeam, invariabil, zgomotul voit al celofanului…mama deschidea uşa să mă trezească la şcoală, dar auzeam întâi celofanul, semn că nu uitaseră, că abia aşteptau să-mi facă urările… apoi îmi vine în minte mirosul freziilor. Tata era trimis, de fiecare dată, să cumpere frezii, ghiocei şi viorele. Pentru mine florile acelea au fost cele mai frumoase din lume şi, ca o frumoasă ironie, şi Andrei îi plac nespus freziile.

De mult nu-mi mai place ziua mea… sunt chiar stingheră şi insist la ai mei sa fie discretă, o zi obişnuită, ca toate celelalte. Dacă am remarcat-o acum, e pentru ca să-i aduc un modest omagiu mamei mele. Mi-am amintit de un film văzut mai demult, „La double Vie de Veronique” (Krzysytof Kieslowski), mai precis de excelenta lui coloană sonoră (Zbigniev Preisner) şi de imaginea Crisalidei. E, acolo, o bătrânică, un fel de Bătrâna Timpurilor, care asistă moartea balerinei, apoi, acoperind-o cu o maramă, o renaşte…

Şi mă gândesc ce frumos ar fi să ma mai naşti o dată, mama, ce frumos ar fi să mai aud zgomotul celofanului, în zorii lui 18 martie…

Lasă un răspuns

