Oameni frumoşi, oameni urâţi…

goyacapricii

(FR. Goya, Capricii)

Carieriştii nu mi-au plăcut niciodată! Nu mi-a plăcut neobosita râvnă de slujbaşi ai audienţelor, pe care o depun în schimbul unor lauri de tinichea…

Carieriştii pot fi şi inteligenţi, însă, de cele mai multe ori, inteligenţa lor, atâta câtă e, se pierde în negura efortului de a se urca pe piedestal. Şi efortul lor e maxim, degajă un miros specific, ai de ales: sau îl suporţi, sau te dai la o parte…

Astăzi, când aproape toată lumea ştie exact cât costă un examen în România, oamenilor naivi ca mine, care au trudit câţiva ani la un doctorat adevărat, le este penibil să spună că AU un asemenea examen luat, tocmai pentru că ar putea figura pe o listă, alături de carieriştii de profesie… Aşa că am renunţat la a afişa asta, am renunţat, de pildă a mă implica şi în „cultura botoşăneană”, nu de alta, dar nu mai e loc, de vreo 20 de ani încoace, de fanfaronada şi complezenţa marilor oameni de carieră.

Toate aceste gânduri triste m-au traversat zilele trecute, când am privit amuzată, prosteala „de 8 martie” cu „Gala valorilor feminine”…cu diploma ei numită „Valoarea feminină” cu tot. Aşa cum îndeobşte se întâmplă în aiuritor de plicticosul nostru orăşel de provincie, au urcat pe scenă, de-a valma, doamne de valori diferite, de condiţii diferite, de competenţe şi de subtilităţi diferite… Sigur, la Cultură, de pildă, nelipsita Lucia Olaru Nenati, stindardul de aur al Botoşanilor, alături de tenacea, de modesta şi frumos alcătuita în tot ce face domnă Violeta Budăi Damaschin, de la Casa Iorga. Nici nu pot sa-mi imaginez ce ar putea fi cultura din Botoşani fără limba de lemn a Luciei Nenati… Pot însă să-mi imaginez ce frumos ar fi sa nu ne mai prostim cu aceste confuzii de valori şi pseudovalori,  de festivisme de doi bani, care nu ne fac nici mai puternici, nici mai frumoşi, nici mai deştepţi… Preiau, în acest sens, amarul articol al jurnalistei Carmen Moraru despre simplitate şi despre decenţă.

8 răspunsuri la „Oameni frumoşi, oameni urâţi…

  1. Ironic, percutant, acid, la obiect si un pic amar. Imi place nu numai pentru ca sint intru totul de acord, dar si pentru ca urasc feminismul. Poate am sa ma explic pe indelete intr-un post.

    D’ailleurs, cred ca aici ai fi multumita, Andreea, valoarea unei diplome este reala si recunoscuta ca atare. Nimeni nu se indoieste de munca pe care obtinerea ei o presupune.

  2. Nu de diploma imi e mie…Ci de tot contextul. Nici nu vrei tu sa stii, Stefana, cine e retribuit pt „cultura” aici…Te-ar lua cu ameteala !!! Si eu ii educ pe copii in spiritul marilor valori. Apoi, ei termina. Si, evident, vor sa aplice…vor sa se implice… Unii dintre ei chiar sunt buni! Ce crezi??? Nu vor penetra ZIDUL! Pai, nu au cum!!! Sistemul ii apara pe cei slabi. Ceilalti sa stea pe margine, ori, „daca nu le convine, SA PLECE!”…DUPA CE MOR, SE VA VORBI DE BINE DESPRE EI…Mereu e asa…Mereu asa a fost…

  3. VALOARE, MODEL mai sunt ele luate in considerare de elevi, adolescentii de azi? Ma bucur sa aud ca ii educati in spiritul acesta, noi, chiar daca inconstient, le-am respirat pe culoarele laurianului.
    Si ma mai bucur sa aud, altfel un lucru care nu exista la momentul in care am fost eleva, ca va preocupa activitatile extrascolare si tocmai de aceea m-am decis sa sprijin ceea ce fac elevii din drama club, eu si alti fosti colegi pe care inca-i mai sensibilizeaza tot ce are legatura cu LAURIANUL.

  4. Chiar e vorba despre Violeta Budai fosta mea colega de clasa din Radauti – Prut jud Botosani? Nu mai stiu nimic de ea caci am plecat din sat la sfarsitul clasei a -II-a / Nu stiam ca e nascuta la Sibiu.

Lasă un răspuns

