Tăcerea lucrurilor simple

Cît ne chinuim, uneori, să fim cît mai complicaţi cu putinţă… Cîtă strădanie, de pildă, în a epata, în a fi interesanţi în orice context şi cu orice preţ… Şi, cu toate acestea, lucrurile cele mai simple ne trec pe dinainte, uneori le strivim cu vîrful pantofului, indiferenţi la vraja lor ascunsă, indiferenţi la cîntecul dinlăuntrul lor. 

 

 

(Josh Groban, Per te)

Dansul e unul dintre lucrurile în aparenţă simple, care ne impresionează, ori de cîte ori mintea ia o pauză de la treburile ei complicate. Dansul e descătuşare. Din păcate, unii nu mai dansează decît transpirat, pe la nunţi…  Alţii schimonosesc dansul în toate felurile, fac „figuri” de maşini scoase din uz, parcă reparate de un mecanic isteric. Dansul acela care începe aproape fără să-ţi dai seama descătuşează, în adevăr, spiritul de balastul şi de urîţenia care se adună în timp! Dansul zeifică fiinţa umană, apropie pe om de sublimul divin. Dansul poate fi terapia noastră împotriva îmbătrînirii, împotiva scindării şi a uitării, dansul ajută Fiinţa eternă din noi să se trezească şi să umble…

4 răspunsuri la „Tăcerea lucrurilor simple

  1. Am citit undeva o replică care mi-a plăcut foarte,foarte mult:(parafrazez)
    să fugi de maestrul spiritual căruia nu-i place să danseze!
    🙂

  2. Elena,

    dansul este cea mai sincretică artă. Asculţi muzica, ţi-o treci prin minte, inimă şi mişcările corpului; eu atâta pot. Tu poţi să treci muzica prin „minte, inimă şi literatur㔺i mişcările corpului.
    Dansul este o descătuşare, dar şi o sincronizare dusă până la identificare reciprocă a partenerilor. Doamne fereşte de un partener care gândeşte altfel.

    Îmi pare rău, mie nu mi se deschide linkul tău.

  3. Da , a expirat si eu nu am stiut…e absolut genial videoclipul… Multumesc pentru comentarii…

Lasă un răspuns

