Botosani, my love!

Dacă tot am vorbit de călătorii, atunci, iată, se pare că sunt într-o zodie binecuvîntată, aceea a Călătoriilor…

După 4 zile de ieşire din ţărişoară (două la Budapesta şi două la Viena) viaţa e mai interesantă, zilele curg mai dinamic, şi sensurile se adună…

Nu am, ca majoritatea, obsesia aceea cu Occidentul, cum că ei ar fi buricul pămîntului, iar noi nişte pricăjiţi ce iau lecţii de democraţie!

Doar un lucru mă doare: indiferenţa noastră faţă de trecut! Pînă şi centrul Botoşaniului ar arăta mai bine dacă s-ar găsi nişte Oameni să investească…

Ce bistrouri discrete şi elegante am putea avea, ce galerii de artă (arta nu lipseşte aici!!), ce cafenele minuscule, în care doar şoapte se aud şi murmurul muzicii; alături, pe „pietonal”, o vioară şi, poate, un acordeon ar îmbia la o secundă de uitare, de pierdere în tot şi în toate, de extaz… Tinerii noştri frumoşi s-ar plimba ţinîndu-se de mînă, muzica din surdină le-ar spune ceea ce cuvintele nu reuşesc niciodată!

Nu trebuie să mergi la Viena pentru asta, e atît de aproape, abia atingi cu mîna şi, cu un pic de imaginaţie, poţi chiar să fii fericit!

3 răspunsuri la „Botosani, my love!

  1. Ce frumos,si totodata ma simt ipocrit pentru ca am trecut prin centru de nenumarate ori…si nu am putut vedea acel loc decat o adunatura de cladiri…e centrul vechi,e centrul nostru vechi ce si-a pierdut frumusetea o data cu timpul.dar e bine pentru ca exista oameni care chiar macar pentru un moment te fac sa te plimbi printr-un loc cu adevarat…frumos.

  2. Cat de exact ati captat n aceste randuri indiferenta care planeaza asupra a ceea ce reprezinta trecutul in genere… fenomenul e general, cel putin asa consider pentru ca exista si in alt colt al Moldovei…

  3. Stimata doamna Elena,
    pentru ca nu am gasit o alta modalitate, va rog prin intermediul acestui comentariu sa imi permiteti a va trimite un mail personal.
    Adresa mea:mihaelachiribau@yahoo.com

Lasă un răspuns

