Fluturele negru al Alexandrei

Cu totii ştim că fiecare are o culoare preferată, asta e lege. Poate culoarea asta să fie cheia fericirii noastre?… Nu te simţi bine purtându-ţi fericirea? Singurul lucru care te face fericit şi te simţi chiar extraordinar…

Imaginaţi-vă o lume fără culoare, fără culorile favorite, fără a vă putea simţi bine, să nu fii capabil să vezi TOATĂ frumuseţea culorilor… v-aţi simţi orbiţi de mâhnire ca şi negrul sau griul  – serioşi şi neavând puterea nici de a zâmbi. Aţi văzut vreodată Fluturele Negru?
Îmi aduc aminte de imagini cu acest fluture, propriu zis îmi aduc aminte de colecţiile de fluturi din muzee şi chiar ale vărului meu. La vârsta de 5 sau 6 ani eram în vacanţă la bunici şi am făcut o mică reuniune de familie unde au venit verii şi verişoarele mele. Fiind atât de mică, mă plictiseam, uşor m-am retras în altă cameră, unde am găsit acest fluture de care tot vă spun de câteva rânduri. Un fluture obişnuit a ieşit din arşiţa verii, retras în camera răcoroasă în care mă aflam, am încercat să mă apropii  şi a început să zboare prin cameră. Mă uitam uimită şi nemişcată la acea creatură mică, incredibil de colorată. Pe când ceilalţi mă căutau… m-au găsit privind fluturele, cu ochii boldiţi la orice mişcare a lui. Mătuşa mea mi-a zâmbit şi a plecat, dar se intoarse în câteva secunde cu o cutie mică, ai fi spus că ai putea sufoca ceva acolo. Şi aşa a şi fost, mi-a ameţit frumosul prieten şi apoi, în disperare să înţeleg ce se întâmpla, a apărut la scurt timp şi acul care l-a străpuns. Am avut puterea de a întreba „De ce?”, iar mătuşa mea, cu acelaşi zâmbet care, pentru mine, devenise sadic „pentru colecţia lui Vlad”! Uitându-mă mai bine şi cu ochii înlăcrimaţi, culoarea lui pierise pentru mine, mă înconjurau sumbre culori, pănă şi fluturele părea a fi complet întunecat.

Postat: Alexandra Onofrei

Lasă un răspuns

